2016. március 8-án, Brüsszelben útjára indították európai és európán túli klaszterszervezetek számára a régi-új European Cluster Collaboration Platformot. A felület új arculatot kapott, modern interaktív elemeket tartalmaz és mindenekelőtt a nemzetközi klaszteregyüttműködést támogatja szolgáltatásaival.

A teljes hír elérhető angol oldalunkon.

 

2016. március 8-án az Európai Bizottság részéről a DG Growth hivatalosan is elindította a "Cluster Go International" pályázat keretében kiválasztott, újonnan alapított és Európán túli piacokra törekvő stratégiai klaszterpartnerségeket.

A teljes hír elérhető angol oldalunkon.

An ICT-focused cluster matchmaking event will take place during the European Innovation Week in Taipei (Taiwan) from the 30th of May to the 1st of June of 2016. The Cluster Matchmaking Event will coincide with the COMPUTEX Fair. The Event represents a real opportunity to foster cooperation between European and Asian clusters and their Small and Medium-sized Enterprise (SME) members within the ICT field.

The Cluster Matchmaking Event will be part of the "European Innovation Week in Taiwan" (30th of May to 3rd of June 2016). The European Innovation Week is a joint initiative of the European Commission in collaboration with Silicon Europe Worldwide, Enterprise Europe Network, EU Chamber of Commerce in Taiwan, European Cluster Collaboration Platform (ECCP) and the Industrial Technology Research Institute (ITRI).

The Call for Expression of Interest is launched to identify a European delegation composed of representatives from cluster organisations and business networks focused in the ICT field that are willing and committed to participate in a matchmaking event in Taipei (Taiwan).

Draft agenda

 

Explore new business opportunities with European and U.S. clusters at a matchmaking event in Hannover!

On the 25th and 26th of April 2016, the European Cluster Collaboration Platform (ECCP) supported under EU COSME programme will organise in collaboration with the Enterprise Europe Network a thematic matchmaking event with the aim of promoting EU-U.S. cluster-to-cluster and cluster-to-business partnerships in various fields. Clusters with activity related to industrial automation and IT, energy and environmental technology, industrial supply, production engineering and services, as well as research and development, in EU and COSME participating countries are welcome to apply for benefitting of this unique opportunity. The whole set of topics can be found via this link:
 https://www.b2match.eu/technologycooperationdays

This event offers a chance for your European Cluster to develop collaborations with other participating clusters and their business members from Europe and the USA; thus, creating greater possibilities for your SMEs to grow through opportunities such as access to new markets or to new products and services.

Draft agenda

A Hannover Messe honlapja

Hogyan erősítheti egy üzleti partnerség a régió nemzetközi innovációs együttműködéseit?


Az INNOSKART IKT Klaszter nemzetközi innovációs találkozót szervezett Székesfehérváron március 3-án, csütörtökön lengyel, cseh, szlovák, szerb és nem utolsó sorban magyar partnereinek bevonásával. A rendezvény kiemelt célja, hogy a résztvevők egymás tevékenységét és sikereit megismerve a visegrádi országok gazdasági kihívásaira adjanak hatékony válaszokat új regionális innovációs együttműködések ösztönzésével.

Több, mint 40 ország több, mint 200 városában zajlanak február első hetében a Startup Europe Week - SEW rendezvényei, amihez Székesfehérvár is csatlakozott. A fehérvári előadások szerdán délelőtt zajlottak az Albacomp Innovációs Centrumban, ahol többek között Mészáros Attila alpolgármester tartott prezentációt.

Meghívó

Kereskedőház Partner Klub

Versengés helyett kooperáció? A klaszterek által nyújtott nemzetközi kapcsolatépítési lehetőségek kkv-k számára

Hogyan kerüljön ki a külpiacra, ha árualapja bár megfelelő minőségű, nem elég mennyiségű a külföldi partner számára? Mekkora jelentősége van a cégek közötti természetes együttműködés lehetőségének?

Az évnyitó Kereskedőház Partner Klub alkalmával első kézből hallhat új információkat előadóinktól pozitív példákon és esettanulmányokon keresztül.

A rendezvény keretében elsőként Juhász Miklós ad tájékoztatást a GINOP 1.3.2 – Professzionális klaszterszervezetek minőségi szolgáltatásnyújtásának támogatásáról, amelyre 2016.02.01-től lehet benyújtani pályázatot, illetve az újonnan kiírt kis- és középvállalkozások számára elérhető nemzetközi együttműködési és pályázati lehetőségekről, a hazai klaszterpolitika irányelveiről, valamint a fejlődési tendenciákról.

Arról, hogy miért érdemes klasztertagnak lenni, milyen előnyei vannak a külpiacon, Pintér Zsuzsanna az INNOSKART Klaszter ügyvezetője szolgál információkkal.

 

Előadók:

Juhász Miklós, klaszter koordinátor, Nemzetgazdasági Minisztérium

Pintér Zsuzsanna, ügyvezető, INNOSKART Vállalkozásfejlesztési Kft.

Időpont:

2016. február 4. (csütörtök) 16:00-18:00

Helyszín:

MNKH székház, 6. emeleti rendezvényterem

(1095 Budapest, Ipar utca 5.)

A rendezvényre tisztelettel meghívjuk!

 

Jelentkezését az alábbi linken tudja elküldeni.

Jelentkezési határidő: 2016. február 1. (hétfő)

A Magyar Nemzeti Kereskedőház Partner Klub címmel konzultációs fórumot működtet együttműködő partnerei számára.

A klubrendezvények keretében elismert szakértők osztják meg tudásukat és tapasztalataikat egy-egy export szempontjából fontos témában. Az előadások mellett a vállalkozóknak lehetőségük nyílik az adott témakörben a meghívott szakértővel személyes konzultációra, valamint kapcsolatépítésre.

A fórumok havonta egy alkalommal délutánonként 16:00-18:00 óra között kerülnek megrendezésre, melyeket elsősorban cégvezetőknek, illetve felsővezetőknek ajánljuk.

A programra korlátozott számú jelentkezést tudunk elfogadni (maximum 25 fő) beérkezési sorrendben.

Az ingyenes rendezvénysorozaton kizárólag az MNKH együttműködő partnerei vehetnek részt.

A programváltozás jogát a szervezők fenntartják.

Immár fél éve jól működik két klasztertagunk, a Delfin Rendszerház és az Óbudai Egyetem (Keleti Károly Gazdasági Kar) együttműködése. Kérésünkre Dr. Varga János egyetemi adjunktus küldött rövid beszámolót arról, hogyan is indult a kapcsolat és miben áll az együttműködés. Íme:

A finn osztályterem olyan, mint belépni egy repülőgépbe. Köszöntjük a fedélzeten, kérjük kapcsolják ki az összes digitális eszközt! Az elhíresült mondást – amely Krista Kiurutól, a finn Oktatás és Tudomány miniszterétől származik -, Morten Søby idézte fel a közelmúltban, akinek nemrégiben jelent meg új publikációja a finn oktatás rendszer IKT alapú átalakításáról.

A finn oktatási rendszer – habár a világranglista élén áll – történetének egyik legjelentősebb reformja elé néz. 2014-ben megkezdődött a nemzeti alaptanterv átalakítása, amely 2016-tól határozza majd meg a finn oktatást. Az átalakítás mozgatórugója az a felismerés, hogy ugyan a finn diákok kiemelkedően teljesítenek a matematikai, írás-olvasás és problémamegoldás készségeit illetően, de ez nem lesz elég a 21. században való helytálláshoz.

A világ, amelyre az iskolának fel kell készítenie a diákokat már 2000 óta is rengeteget változott­; a társadalmi-közösségi lét és a munkaerő-piacon való helytállás ma már nem néhány különálló informatikai alkalmazás ismeretét igényli, hanem egy integrált, digitális jelenlétet, amely átszövi a társas és munkahelyi interakciókat és szerves részét alkotja szinten minden döntési folyamatnak. Ennek megfelelően került megfogalmazásra a 7 kompetencia terület, amelyre az oktatás a fő hangsúlyt helyezi:

  • C1. Gondolkodás és tanulni tanulás (Thinking and learning to learn);
  • C2. Kulturális műveltség, együttműködés, önkifejezés (Cultural literacy, interaction, and expression);
  • C3. Öngondoskodás, mindennapi élethez szükséges készségek, biztonság (Taking care of oneself, everyday life skills, safety);
  • C4. Többnyelvűség (Multi-literacy);
  • C5. Digitális készségek (Digital competence);
  • C6. Munkavégzéshez szükséges készségek és vállalkozó szellem (Working life skills and entrepreneurship);
  • C7. Aktív részvétel és felelősség a fenntartható jövőért (Participation, influence, and responsibility for a sustainable future).

Supperi_UM_Koulu_3_by_Team_Finland

A tantervi reform sarokköve, hogy a digitális és kollaboratív készégek fejlesztése nem opcionális; ezeknek át kell fogniuk a teljes tanítási-tanulási folyamatot. A digitális kompetenciát MINDEN tantárgy oktatásán keresztül, minden évfolyamban és minden intézménytípusban egységesen fejleszteni kell. Mivel a jövőbeli munkakörök betöltéséhez elengedhetetlen a digitális készségek fejlesztése, ezért az IKT ezek tanításának célja, eszköze és felülete is egyszerre. A digitális készségek fejlesztésének négy fő területe:

  • A diákok megtanulják és megértik a digitális eszközök használatának és működésének főbb alapelveit és lehetőséget kapnak gyakorlati készségek fejlesztésére saját termékeik létrehozása közben.
  • A diákok útmutatást kapnak a digitális eszközök felelős, gazdaságos és biztonságos használatához.
  • A diákok elsajátítják a digitális eszközök használatát az információszerzéshez és –feldolgozáshoz, felfedezéshez, valamint kreatív tevékenységekhez.
  • A diákok tapasztalatot és gyakorlatot szereznek a digitális eszközök használatában a kommunikáció és a szociális kapcsolatok kialakítása, kiterjesztése során.

Az új tanterv kiemeli, hogy a főbb területek fejlesztése során az is cél, hogy a diákok örömmel és aktívan kapcsolódjanak be a világ felfedezésébe és a tanulás ne rombolja, hanem növelje motivációjukat.

Ugyan az új kerettanterv szintén kiemelt jelentőséget és figyelmet fordít a gépírásra, de természetesen a kézírást sem hanyagolja el, azonban a folyóírás helyett inkább a nyomtatott betűket helyezi előtérbe. Az új kurrikulum a sokoldalú és modern írásmódok fejlesztését ösztönzi, amelyeket a diákok az életük során használnak.

Az természetesen magától értetődő, hogy a fent kifejtett, ambiciózus oktatási környezet kialakítását, az IT alapú oktatás megteremtését, a digitális eszközök használatát az iskola biztosítja. „Köszöntjük a jövő munkahelyeire induló utasainkat! Kérjük, kapcsolják be digitális eszközeiket!”

A cikk alapja Morten Søby: Finnish education system

Nordic Journal of Digital Literacy, volume 10, no 2-2015 p. 64–68 ISSN online: 1891-943X

http://www.idunn.no/dk/2015/02/finnish_education_system

Morten Søby Head of Unit, Norwegian Centre for ICT in Education. Oslo, Norway.

Forrás: ivsz.hu

                        

SAJTÓKÖZLEMÉNY

SEE_INNOVA partnerek 2014. november 10-12-e között tartották projektzáró konferenciájukat Budapesten. Az esemény első napján a projekt Irányító Bizottsági ülésére került sor, majd az eredmények kerültek bemutatásra és megvitatásra a "Híd Európa régiói között" című AAL és Klaszter Konferencián november 11-12-én.

A negyedik (és egyben utolsó) SEE_INNOVA Projekt Irányító Bizottság szakmai megbeszélésre a budapesti Six Inn Hotelben került sor november 10-én.

Elsőként a házigazda magyar partner, az Innoskart IKT Klaszter köszöntötte a résztvevőket, majd elindult a szakmai csoport munka, melynek célja az volt, hogy a partnerek értékeljék a SEE INNOVA nemzetközi projekt eredményeit és megosszák a tapasztalatokat és tanulságokat, melyeket a közös munka során a következő projekt tevékenységek kapcsán szereztek:

SEE_INNOVA fő projekt tevékenységek ütemezése, projekt menedzsment - pénzügyi és adminisztratív szempontok, monitoring és jelentések. Továbbá a projekt zárás kapcsán a közelgő feladatokat is részleteztük. Az ülést a vezető partner (SVIM-Sviluppo Marche SpA) képviselői vezették.

Az első két szekció a SEE_Innova projekt eddigi pénzügyi teljesítését és még a partnerség előtt álló, költségvetéshez kapcsolódó feladatokat részletezte. A 4. projekt előrehaladási jelentést követően részletes áttekintés történt a projekt pénzügyi teljesítéséről, valamint a projekt partnerségben történt változások Közös Technikai Titkárság által való jóváhagyását követően a költségvetés végleges verziója is ismertetésre került. A résztvevők üdvözölték az immár hivatalosan is csatlakozott új partnert, a Regionális Fejlesztési Ügynökséget, Grevena - Görögországból. A közös munka során a partnerek elemezték az elért eredményeket, összehasonlítva azokat a tervezett időbeni ütemezésekkel. Az ülés befejezéséül a záró jelentéssel kapcsolatos szakmai és adminisztratív tevékenységekről volt szó, amit konstruktív vita kísért a projekt partnerek aktív részvételével. Az Irányító Bizottság ülésén a még megvalósítandó SEE-Innova tevékenységek, feladatok és felelősök is elfogadásra kerültek.

A következő két nap az Ambient Assisted Living (AAL) és a Klaszterfejlesztés politikai-stratégiai konferenciának volt szentelve: „Híd Európa Régiói között" címmel, (november 11-12.). Az esemény szervezője az Innoskart IKT Klaszter volt, együttműködve a Magyar Nemzeti Innovációs Hivatallal és a Nemzetgazdasági Minisztérium – Klaszterfejlesztési Főosztályával.

SEE_Innova Projekt széleskörű ismertetése volt a konferencia legfontosabb célja a következők szerint:
- SEE_INNOVA "Közös Cselekvési Terv az innováció vezérelt kulcsszereplők számára" bemutatása és népszerűsítése
- A „Flash of Genius" kiállítás
- Előadás a "Small Innovációs Voucher" eredményeiről
- Ambient Assisted Living workshopok és networking
- 2. peer review kerekasztal

A konferenciát a Magyar Nemzeti Innovációs Hivatal részéről Pintér Mihály nyitotta meg "Az innováció és a Start-up, mint növekedési potenciál", majd a következő részben a SEE_Innova projekt aktív időskor terén elért főbb eredményei kerültek ismertetésre. Mr. Stephen Halligan, projekt menedzser a Délkelet-Európai Transznacionális Együttműködési Program, Közös Technikai Titkárság képviseletében adott bemutatót a "Makro –Regionális Dimenzió” címmel a jövőbeli trendekről az EU határon átnyúló programjai kapcsán.

A SEE_Innova végfelhasználói megközelítését az Idősek Szükségletei projekt elem kapcsán mutatta be a román partner, Dr. Aurelia Curaj (Geron Foundation). A következő előadásban, "SEE_Innova Small Innovation Voucher - a modell és a tapasztalatok - mint a regionális növekedés stratégia eszköze" Mrs. Sara Pasquali (SVIM-Sviluppo Marche SpA) a projekt eredményességét hangsúlyozta, majd rövid előadások következtek a See_Innova projekt partnerek győztes innovatív projektjei bemutatásával, az alábbiak szerint:

Mr.Maurizio Fumanti (Townet, Marche régió Knoweldge Provider),

Mrs.Sonya Blazheva-Truykova (Sofia Önkormányzat),

Mrs.Paola Baruchelli (Create-Net),

Mr.Zsolt Viniczay (Innoskart) és

Mr.András Kapy (Geron Alapítvány).

 

Mrs.Nora Mack (Clusterland) bemutatta a "SEE_Innova közös cselekvési terv az innováció vezérelte kulcsszereplők részére", mely kiemelkedően jó kiindulási pontja a további transznacionális AAL együttműködéseknek.

A délutáni workshopok felvezetéseként, Divinyi Ágnes – a Nemzeti Innovációs Hivatal AAL szakértője tartotta meg szakmai előadását, amit a délutáni szekcióban három párhuzamos workshop ülés követett a következők szerint:

1. Aktív időskor, mint jelentős kihívás az EU-ban,

2. Interclustering és Kulcsfontosságú Alaptechnológiák és

3. Ambient Assisted Living Jó gyakorlatok,

továbbá a SEE_Innova 2. peer review kerekasztal megbeszélés "Aki ad, az kap – Jó gyakorlatok Kerekasztal" címmel. A workshopot Mrs. Nora Mack (Clusterland) vezetette Mr. Domenico Pettinato-val (innovációs szakértő, Marche Region) közösen. A megbeszélésen jelen voltak a SEE_Innova partnerek (Magyarország, Olaszország, Románia, Ausztria és Bulgária) és ismertették a kiválasztott AAL jó gyakorlataikat.

A plenáris ülésekkel és a workshopokkal párhuzamosan, a "Flash of Genius” kiállítás is folyamatosan megtekinthető volt, ahol a SEE_Innova projekt kapcsán megismert fiatal kutatók innovációs ötleteinek poszterei kerültek kiállításra.

A konferencia második napján a hangsúlyt a klaszterek kapták, amit a nap címe is kifejezett: "Klaszter – híd az európai régiók között". Az ülést Keller Péter, az NGM Klaszterfejlesztésért felelős szakembere nyitotta meg. A moderátorok, csakúgy, mint az előző napon, Szaplonczay Orsolya (INNOSKART IKT Klaszter), és Dr. Szépvölgyi Ákos (Közép-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség) voltak. Simone Hagenauer (ECEI szakértő) a "Cluster Excellence - ezüst, mint egy új minőség a bronz- és arany fokozat között" előadásában ismertette a résztvevőknek ezt az új lehetőséget, egyúttal köszöntötte a házigazda INNOSKART IKT Klasztert, aki az elmúlt napokban, Közép-Kelet Európában elsőként vehette át ezt a megtisztelő címet.

Különböző előadásokat hallhattunk a "A klaszterek szerepe az innováció támogatásában" című plenáris ülésen. Elsőként az Unicomp Kft. ügyvezető igazgatója, Dóra Sebestyén beszélt INNOSKART tagvállalatként arról, hogy a klasztertagság miként javítja a kkv-k versenyképességét, míg Keller Péter, a magyarországi klaszterfejlesztési vezetője arról tartott előadást, hogy a regionális klaszterek milyen pozitív hatást gyakorolnak a gazdasági növekedésre és az innovációra. A plenáris ülés végén Zombori Zita (klaszter szakértő) a "Key Enabling Technologies - az intelligens régiók versenyképessége" című előadásában beszélt az innovatív KKV-k új lehetőségeiről. Ezt követően, az újonnan alakult Innovatív Klaszterek Országos Szövetsége nevében Körmendy Gál a nemzetközi klaszter-együttműködések jelentőségéről és a szövetség támogató szerepéről beszélt.

Ezt követően két párhuzamos workshop következett. Az 1. workshop a klaszter kiválósági teljesítmény-értékelésről szólt és Simone Hagenauer (ESCA ECEI szakértő Ausztria), valamint Christoph Reiss-Schmidt (Clusterland) vezették. A fő kérdés az volt, hogy a klaszterek minőség-orientált fejlesztése miként szolgálhatja a nyugati és délkeleti régiók együttműködésének bővülését. A 2. workshop moderátora. Csuzdi Szonja (NIH nemzeti kapcsolattartó pont koordinátor) és Ms. Paola Baruchelli (CreateNet) voltak és a fő téma az innováció és a hálózat építés volt, ami egyfajta lehetőség is a régiók közötti partnerség kialakítására. Megvitatták, miként hat a „networking” a kkv-k versenyképességére, milyen versenyelőny érhető el kreatív partnerségek mentén.

A második nap végén az interclustering kerekasztal beszélgetés került megrendezésre, melyet Zombori Zita (klaszter szakértő) és Szaplonczay Orsolya (INNOSKART IKT Klasztermenedzser) vezettek. A kerekasztal beszélgetés minden résztvevőnek lehetőséget adott arra, hogy megosszák egymás között legjobb gyakorlataikat és ötleteiket, melyek a KKV-k és a klaszterek közötti együttműködések fejlesztését szolgálják.

A plenáris ülésekkel és a workshopokkal párhuzamosana konferencia második napján a résztvevő klaszterek kiállították saját reklám anyagaikat és szórólapjaikat, ahogy azt a korábbiakban egyeztették a szervező INNOSKART IKT Klaszterrel.

SEE_INNOVA egy olyan projekt, amely az IDŐSÖDÉS-t egy átfogó stratégia részének tekinti, ahol az innovációs politika és a regionális versenyképesség kölcsönösen erősítik egymást és elsősorban lehetőséget jelentenek arra, hogy segítsék az idős emberek önálló életvitelét saját otthonukban azzal, hogy nagyobb autonómiát és mobilitást biztosítsanak számukra; segítsék őket mindennapi tevékenységeik elvégzésében és javítsák hozzáférésük az idősbarát információs és kommunikációs technológiai eszközökhöz és szolgáltatásokhoz (IKT). Projekt partnerek: Olaszország - Marche Region (Vezető Partner), Create-NET és SVIM-Sviluppo Marche SpA (a Technikai Titkárság); Ausztriából - Clusterland Felső-Ausztria; Bulgária - Szófia város Önkormányzat; Bosznia-Hercegovina - LINK; Görögország - Regionális Fejlesztési Ügynökség Grevena; Magyarország – INNOSKART IKT Klaszter; Románia - ADI BI és Geron Alapítvány; Szerbia - RPK Uzice. A SEE_INNOVA projekt 2013. januárjában indult és 2014. decemberében ér véget.

További információért, kérem, látogasson el a projekt web oldalára: www.seeinnova.eu

Kapcsolat: Stefano Recchi, Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ida Prosperi, Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.